zondag 4 maart 2012

Eerste zaailingen al verspenen

De op 18 februari gezaaide tomaten zijn al zo ver dat ik ze in grotere potjes kan verspenen. De dix doigts de naples en repreco paste zijn alle heel goed en sterk opgekomen, evenals de black prince. Dat wordt moeilijk kiezen straks; mijn kas is niet zo groot en er kunnen maar zes planten aan één kant in de kas; de pepers en de ossenhart tomaat wil ik aan de andere lange kant zetten. Omdat de artisjokken al met hun wortels buiten de zaaipotjes begonnen te groeien, terwijl ze nog maar net hun eigen 1e blaadjes aan het aanmaken zijn, heb ik ze ook al omgepot. De pepers en paprika's zijn goed opgekomen, maar hoeven nu nog niet verspeend te worden.

Vrijdag de resten van de afgestorven vaste planten in het bloemendeel van de tuin opgeruimd en op de composthoop gegooid, een paar uur besteed aan het weghalen van onkruid in het moestuingedeelte en de grond wat losgeharkt met de cultivator. Gisteren heb ik de sjalotten Red Sun, de rode en de gele plantuien gepoot; dat deel bleek gelukkig iets groter te zijn dan ik oorspronkelijk had opgemeten. Het blijkt 4 x 6 meter te zijn (in plaats van 2 x 6 meter) waar de uien en de bonen dit jaar moeten komen; de uien staan op 5 m2, dus er blijft nog genoeg ruimte over om straks alle bonensoorten kwijt te kunnen. De moestuin is er nu klaar voor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten