zaterdag 10 maart 2012

Vervolg verspenen


Paprika's Ampuis
Omdat het helaas weer zo'n druilerige dag is, heb ik vandaag maar binnenshuis de resterende zaailingen verspeend. De blokpaprika's Four Star en en Ampuis zijn inmiddels goed opgekomen en laten zich makkelijk verspenen; de pepermix is wat minder goed opgekomen, maar ook die zijn nu verspeend. Omdat er nu niet genoeg ruimte meer onder de groeilamp is voor alle potjes, heb ik de artisjokken en blokpaprika's voor het raam gezet; ook staan daar de Rattes en Linzer Delikatess aardappelen in eierdozen om ze wat te laten kiemen voordat ze eind van de maand de grond in gaan.

Paprika Four Star
Afgelopen week heb ik de bakken met de Aguadulce tuinbonen binnen gezet om te kijken of de zaden nog wilden ontkiemen. Tot mijn verrassing was er na een paar dagen een begin van leven te zien en hebben gelukkig in ieder geval een aantal bonen de strenge vorst overleefd. Nu een aantal plantjes al bijna10 centimeter hoog is, heb ik de bakken weer buiten in de koude bak gezet. De rode tuinbonen die ik een paar weken later heb gezaaid staan nog buiten en beginnen wat groene punten te vertonen. Ze geven in ieder geval een goede indicatie van tijdstip van opkomen.

Gisteren zijn de bij Vreeken bestelde rootrainers bezorgd, evenals de bladbroccoli Minestra Nera, palmkool Cavolo Nero en de Karmazijn tuinbonen; die laatste bewaar ik nu dan maar, om ze volgend jaar te zaaien. Helaas kreeg ik ook bericht dat de begin februari bestelde aardperen Fleuron d'Anjou nu uitverkocht blijken te zijn, maar gelukkig wil Natascha Boudewijn van greendelicious.nl mij nog een paar aardpeertjes toezenden. Ik verheug mij nu al op mijn eerste oogst van aardperen in het najaar!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten