zondag 24 juni 2012

'Zachtjes' tikt de regen!

Het is met deze wind en regen maar een slecht begin van de zomer! Dit weekend heb ik helaas geen kans gezien naar mijn moestuin te gaan, wat wel erg jammer is omdat ik zo geen aardbeien kan plukken en ik vrees dat nu een groot deel van de oogst aan de planten wegrot; het regent vandaag tenminste hier aan één stuk door. Op Twitter zag ik vorige week een gouden tip voorbij komen om aardbeien en bessen wat langer te kunnen bewaren; met dit weer al helemaal een goed advies. Karen Owoc schreef how to keep your berries fresh en ik heb het afgelopen zondag met 1 kilo aardbeien uitgeprobeerd. Het werkt perfect en is daarnaast ook nog eens makkelijk, omdat je alle aardbeien in één keer schoon kunt maken.

Gisteren ben ik naar de tuindagen van Landgoed Vollenhoven geweest en heb ontzettend geboft met het weer; de ene droge dag van dit weekend! Morgen is al weer de laatste dag om daar naar toe te gaan. De prachtige moestuin met kassen en enorme fruitkooien zijn een echte aanrader om te bekijken. Ook de aanwezige standhouders daar zijn enorm gepassioneerd en hebben hun mooiste producten bij zich. Dit jaar was voor het eerst ook een stand van de enige biologische rozenkwekerij van Nederland De Bierkreek op Vollenhoven aanwezig en ik heb daar, samen met Claudia Reina van Smultuin.nl en Hans van Hage een heel prettig gesprek gehad over mijn favoriete bloemen (de roos!).
Tuscany Superb en Reine des Violettes (in mijn voortuin)

1 opmerking:

  1. Dank je voor de tip van de aardbeien langer goed te houden, ga het beslist ook proberen.
    Ik maak wel jam en vanalles, maar er komt momenteel veel los uit mijn eettuintje.

    BeantwoordenVerwijderen