maandag 11 juni 2012

Dieven!




De duiven (of kraaien) hebben onze tuinbonen helaas ook ontdekt; bij alle tuinen zijn onze grote tuinbonen compleet leeggepikt en overal liggen lege peulen op de grond! Geen tuinbonen dus deze week. De rij Aguadulce bonen heb ik zaterdag met een net dat ik nog in de kas had liggen afgedekt; de andere rijen met rode tuinbonen en de Leidse hangers ga ik komend weekend ook afdekken. Die bonen zijn nog wat kleiner, maar zodra ze groter worden zullen de vogels die vast en zeker ook wel ontdekken. Ik hoop maar dat ze er nog een weekje van af zullen blijven.
Zaterdag de eerste aardbeien kunnen plukken, maar doordat het te koud is en er niet veel zon schijnt, zijn er nog niet erg veel rijpe aardbeien; er hangen er genoeg aan, maar die zijn nog allemaal wit of slechts halfrood. Het is ook niet erg leuk werk om nu in dit koude weer te plukken; als het warm en zonnig is smaken de aarbeien ook veel beter en kun je tussen het plukken door tenminste nog lekker snoepen.

Door alle verhalen op Twitter over rabarbermuffins en -clafoutis nog weer veel rabarber geplukt; ik wil een combinatie van recepten om rabarbermuffins te maken eens gaan uitproberen en als het iets wordt zal ik het recept hier plaatsen. De eerste variant (muffincake met rabarber) ziet er goed uit, maar ik denk dat er nog wel wat aan het recept te verbeteren valt.

Vorige week nog een mooie oogst


Geen opmerkingen:

Een reactie posten