donderdag 2 februari 2012

Het begint weer te kriebelen

Alhoewel ik nog steeds geen tuinplan voor dit seizoen heb gemaakt, heb ik nog weer meer zaden besteld! Ik heb bij de NieuweTuin diverse soorten slazaden besteld, waaronder donkerrode Merlot en de hyper red crumble, nog eens drie gemengde seizoenssalades (zomer-, herfst- en wintersalade) en een roodbloeiende tuinboon.
Bij Ton Vreeken heb ik verschillende maten rootrainers besteld. Ik wil de kleinere maat gaan uitproberen om daar thuis de diverse slasoorten in voor te zaaien. Andere jaren heb ik vele soorten Romaanse sla in kant en klare Jiffy potjes gezaaid, maar het probleem is dat die plugjes eigenlijk te snel uitdrogen en daardoor niet alle sla even goed opkomt.
Het aanbod bij Vreeken is zo uitgebreid dat ik weer de verleiding niet heb kunnen weerstaan en ook daar nog weer zaden heb besteld, waaronder de roze tuinbonen Karmazyn en een bladbroccoli Minestra Nera; met name naar die bladbroccoli ben ik heel benieuwd, omdat ik -door de afgelopen twee strenge winters van vorige jaren- geen succes heb gehad met de Purple Sprouting Broccoli. Ook wil ik dit jaar weer de zwarte palmkool gaan zaaien, want dat is weer wel een makkelijk te kweken kool. Ik heb nog wel zaad van 2 jaar terug, maar wil niet het risico lopen dat het niet goed meer kiemt.
Als laatste ben ik toch voor de bijl gegaan voor de aardpeer en heb gekozen voor de rode Fleuron d'Anjou; ik hoop dat ik daar nog een plaatsje voor kan vinden en dat ik deze woekeraar in toom kan houden. Ik lees en hoor er de laatste tijd zoveel over dat ik wel heel benieuwd ben naar deze groente.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten