zondag 20 mei 2012

Bonen gelegd

Afgelopen donderdag met Hemelvaart lekker lang in de tuin gewerkt en een paar peperplantjes in de kas uitgeplant. De paprikaplanten, de resterende pepers en de mini paprika's (Ampuis) heb ik in de tuin geplant; paprika's zet ik voortaan niet meer in de kas, omdat ik gemerkt heb dat deze planten het buiten veel beter doen en voor de twee andere soorten kan ik zo aan het eind van het seizoen bekijken of ze het in de kas beter of slechter doen dan de plantjes die 'buiten' staan. Ook heb ik de stokken voor de stokbonen in de grond gestoken en de diverse soorten bonen gelegd. Op een ander stukje heb ik twee soorten lage boontjes gelegd: coco noir, een zwarte dopboon en stamslabonen 'Anellino di Trento', een Noord-Italiaans groen gemarmerd en gebogen boontje.

In de koude bak thuis staan nu verder de nog af te harden Yacon planten, courgettes, komkommers en pompoen; met een beetje geluk kan ik die komend weekend in de tuin uitplanten. Ik heb de oude rozenboog achter in de tuin weer rechtop gezet; daar laat ik dan straks de komkommers tegenaan groeien en plant ik de pompoenen in het midden van de boog. Ook de palmkool en bladbroccoli kunnen denk ik volgende week wel uitgeplant worden en dan zit de tuin weer helemaal vol. Nu is het wachten op de eerste oogst van aardbeien en tuinbonen.

palmkool
Bladbroccoli


Yacon, artisjokken, courgettes, pompoenen, komkommers, palmkool en pepers

Geen opmerkingen:

Een reactie posten